Wednesday 3 October 2007

Hey, Hey, Hey

Lager ei lita blogg for dere der hjemme saann at det blir lettere aa folge med paa hva som skjer her borte. Foler det er litt som aa hoppe etter Wirkola.

All New, All the Same. Det ER mye nytt aa forholde meg til. Nye systemer, nye regler, nytt spraak, nye busstider, nye laerere, nye venner og ny familie. Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne. Hele tiden opplever jeg nye ting. Det er veldig spennende, for jeg foler allerede at har vaert her en god stund, men allikevel er det slitsomt. Timeplanen min paa York College starter 9.00 og varer til 16.30. Fredagen er min luksusdag, jeg begynner 11.30 og slutter 13.10. De andre dagene foles fryktelig lange innimellom. Spesielt den forste uka var hard. Jeg folte meg veldig lite intelligent der jeg satt paa forste rad i fysikken og ikke hadde peiling paa hva som foregikk. Heldigvis fant jeg fort ut at formler er mine venner, for de betyr det samme paa norsk og engelsk!

Colleget er enort stort. Det gaar 3500 AS og A-level elever her, i tillegg er det stappa med 2500 deltids elever-folk som tar deltidskurs. Det lonner seg aa vaere tidlig ute saa du finner fram, eller i tilfelle du blir forsinket pga at trappen er blokka av folk... Det er folk overalt. Den eneste tiden jeg er alene er naar jeg lukker soveromsdoren for aa sove.

2 comments:

Demonica said...

Haha,har full peiling du^^ Jeg kan ikke navnet paa halvparten av laerernemine engang x)

Unknown said...

Du er så kjempeflink som gjør dette, og engelsken din er veldig god allerede! Jeg er veldig stolt av deg!
Pappa