Wednesday 3 October 2007

:-)

Det aa vaere borte hjemmefra har sine goder. Jeg lever fritt, og bestemmer for det meste over meg selv. Det aller beste er naar jeg mestrer noe. Da har jeg liksom bare meg selv og takke. Om jeg forstaar noe engelskmennene ikke forstaar (dog det skjer ikke svaert ofte) foles det veldig godt. Det er i tillegg svaert saa morsomt naar vi nordmennene snakker norsk med hverandre og ingen skjonner baeret.

Som nordmann blir jeg glad langt ned I hjerterota naar en og annen forvillet engelskmann vil laere litt god gammaldags norsk, eller lurer pa hvordan det er. Jada, dere kan tro jeg reklamerer villt. Jeg har fortalt om 17. mai, isbjorner paa Svalbard, bunader, midnattssol, nordlys, den vakre kysten og selvfolgelig nevnt vikingene. Samtidig som det gjelder aa ikke prate I det kjedsommelige om dette fagre hjemland, gaar skravla let tom noen putter pa 5 pence.

Mitt maal her borte tror jeg maa vaere aa faa min vertssoster Abigail, 14, til aa digge norsk musikk, (inkludert Boyzvoice) og laere henne alle Terkel I Knipe-sangene. (Tror forresten atd et er mulig aa leie Terkel In Trouble her borte!) Weei! Neida, det er mye jeg vil gjore, men det er sannelig mye jeg gjor ogsaa saa jeg er I god gang. Har begynt I et Jazz Band vi har paa colleget, og vi skal ogsaa spille I en liten floytegruppe. Etter aa ha faatt oversikt over yogamulighetene gjor jeg naa ashtanga yoga inne I byen, og det gir velvaere. Jeg liker aa gjore ting som faar meg til aa glemme at jeg er norsk, og som setter meg paa lik linje som engelske, samtidig som jeg ogsaa liker aa vaere litt anderledes. Det kommer egentlig litt an paa settingen. Noen ganger er det herlig aa bli set tog bli lagt merke til. Andre ganger er det deilig aa gjemme seg litt bort, vaere en del av mengden. Hvis jeg foler meg lite hoy I hatten syns jeg det hjelper aa bare observere- folge med paa folk. Det er for eksempel et frirom aa vandre med min kjaere iPod i orene og se paa mennesker. Kanskje hores det litt rart ut, men det gir meg paa en maate litt inspirasjon. Litt inspirasjon til aa fortsette aa leve mitt liv paa min maate. For meg blir det ganske logisk- jeg ser rett og slett plukker opp det jeg vil!

No comments: